måndag 28 juni 2010

lyx-helg

Så var det dags att återgå till någon form av rutiner efter en underbart lugn och solskensfylld midsommarhelg. Den har även varit fylld med god mat från början till slut, men jag kommer ju tyvärr aldrig på att man kanske skulle ta bilder förrän maten är slut och uppäten :P
Men en liten bild på midsommardags-frukosten kommer här! Jag började dagen med en promenad och passade på att plocka sommarens första smultron på strå. Sedan avnjöt jag en brakfrukost i solen i trädgården.


Ett grönt monster (Denna gång innehållande apelsin, banan, Romansallad, spenat och spirulina) två sillmackor, jordgubbar, smultron, nektarin och päron.
Jag blev jättemätt!


Så igår när jag satt här och funderade över vad jag skulle ta mig för så slog plötsligt chokladsuget till. I bakhuvudet hade jag ett minne av en chokladgrädde jag sett på någon blogg och efter lite letande hittade jag den på Loveggie. efter att ha gjort en halv sats, skurit banan och lagt upp med lite jordgubbar tog jag med mig tallriken, en filt och en bok ut och hade en underbar solstund för mig själv (okej, jag var verkligen inte ensam i parken en så solig dag, men det var lite egen-tid)

Chokladgrädde from heaven, orgasmiskt gott helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar