tisdag 4 maj 2010

Vårförälskelse

Jag är kär.
I mitt nässelté!
Det har en sån underbar smak av sommar och doften påminner lite om nyponsoppa och ger härliga barndoms-associationer till utflykter och picnic. När jag hällde i mjölk i téet fick det en underlig blå-aktig nyans som jag inte kan sluta fascineras över. Kort och gott, det ska plockas mer nässlor! För som det ser ut nu kommer den lilla burken vara slut innan juni :)


provade ett nytt mellanmål ur Ericas bok igår, tyvärr hade jag ingen färsk koriander hemma, vilket jag är övertygad om hade lyft det hela till en helt annan nivå. Nu var det mest...ett mellanmål. punkt.

Salladsmacka med avocado och päron:
// 1 avocado // 1 päron, skuret i bitar // ev färsk koriander, grovhackad efter smak // stora salladsblad //

Mixa avocado och päron till en mjuk kräm
Toppa med koriander
Lägg upp på ett salladsblad för att äta som salladsmacka. Jag behövde dock två och insåg efter den första att det nog hade varit smart att ta minst tre eftersom all avocadoröra liksom...trillade av. Oavsett hur jag bar mig åt! 



Så jag ska inhandla nya päron och koriander för att göra om det och få lite mera smak. Tror det kan bli kalasgott! 

1 kommentar: